Tabung Masa Depan ...

Thursday, December 17, 2015

Always Be Strong !

Back to work today, menerima kenyataan
Saya adalah saya dan tak mungkin menjadi orang lain
Saya dengan cara saya dan takkan mungkin terkudis dek keji
In Sha Allah..
Bak kata Adik
"Lagi banyak orang yang tak suka dan mengata kita
Lagi banyak kita dapat pahala kan Ummi ! ! "
Thanks Adik...

Sabar dan berdiam tu lebih baik dari melawan
Melawan akan membuat sakitnya hati
Tapi berdiam dan bersabar menawarkan sakit hati
Berlawan dengan kebodohan akan berakhir dengan kebodohan
Tapi jika kita bertenang dan bertindak bijak, kita akan beroleh keuntungan yang banyak !

( Google image )
Kita diberi pilihan kan
Jadi KA pilih untuk senyum & gembira hari ni 
Thanks uols for being sporting and supportive all this while yer..
It's making me stronger , yeah !!!!!!!

17 comments:

idzwa kamaruddin said...

ye betul...meh la kiter senyum je hadap semua benda ;)

aryan azra said...

betul tu kA pilih lah untuk senyum daripada memikirkan apa yang buruk yang diperkatakan oleh orang...kata adik tu betul banyak pahala yang ummi dapat kan.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Betul tu KA. Berdiam diri buka bererti kita kalah. Kuatkan semangat.

Ira said...

selamat kembali bekerja KA..
semoga ceria2 selalu..
betul tu.. diam itu lebih baik.. yg penting Allah tahu apa yg ada dihati kita..

theIzuddin said...

yup, continue being positive :)

api dengan api akan memarakkan lagi api.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Betul tu KA..
Bak kata Prof. Muhaya sentiasa berfikiran positif..
Semoga yg hadir dalam hidup kita yg positif sahaja..
Be strong KA..

Kayu Manis said...

Betul tu,ibarat diam itu emas..
Sabar kunci segalanya...

paridah said...

JGN PENINGKAN KEPALA FIKIRKAN GANGGUAN2 NI KA HADAPINYA DGN SELAMBA...

Ibu Lala said...

betul tu kak. pahit manis telan je la.

eelobor said...

betul....sbb kita tak boleh nak puaskan hati semua orang

Fiza Rahman said...

True indeed kak. jangan rasa down sebab orang lain kak. Silence is the best reply to a fool. Sebab kita jer yg tau apa niat kita dan apa yg kita buat. Tak mo sedih2 yerp. Senyum sket ☺

Kakak Cantik said...

be positive :)

Siti Yang Menaip said...

kita tahu diri kita lebih dari orang lain tahu.. yeah.. kipidap =)

Mizz Aiza said...

Sentiasa positif.. semoga terus bersemangat..

Kira Sakura said...

be strong KA. moga dipermudahkan segala urusan ye

Mummydearie said...

Kita kena jadi diri kita, KA walaupun hati berkobar-kobar nak jadi seperti si polan, si polan tu. Kita berusaha aje, semuanya Allah yang tentukan. Kalau setakat itu pemberiannya, itulah yang harus kita syukuri walaupun hati menyimpan seribu satu macam rasa.

Apa-apa pun semoga di tahun baru ni KA lebih tenang melayari kehidupan dan semoga perkara yang baik-baik ajelah yang berlaku ya! Kehidupan kalau tak berputar seperti roda, sekejap di atas, sekejap di bawah, pun tak seronok juga tau ^_^

LYAfrina said...

sntiasa +ve & ters pndang ke depan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...