Tabung Masa Depan ...

Friday, March 03, 2017

Kaitan KA. Kucing Dan Bersalin

Kalau dah biasa baca blog KA dari dulu lagi
Mesti taulah KA ni penakut kucing no satu
Kadang2 kalau nampak kucing pun dah rasa nak lari 
Sampai nak makan pun rasa tak lalu
Kalau disuakan dengan anak kucing oleh anak2
KA pasti melompat2 ketakutan
Sampai En Hubby dan anak2 pakat gelak2
Bagi KA takut no satu, duanya kegelian
Oh Nooooo !
Tapi satu yang pasti 
KA cukup suka bagi kucing2 ni makanan
Saban hari lah kerja KA dok sibuk gaul2 ikan dan nasi
Untuk bagi kucing2 ni makan, hurmmmm... pelik kan !
Lainlah dengan En Hubby, siap boleh borak dengang kucing2 ni
Usap kepala, usap badan , usap ekor bagai lagi!
Hakikatnya begitulah 
Tak tau lah kenapa, walau dalam KA tak suka2
KA selalu jadi jatuh kesian pada kucing2 ni semualah
Walau terkadang tu, rasa nak lari jauh-jauh aje
Lagi2 , bila kucing2 tu dok asyik datang menggesel kaki bila nampak aje KA 
Pleaselah.....
Mungkinkah sebab ini... he3


YANG NI PETUA...
Tapi kata orang tua2, antara petua nak mudah bersalin adalah 
Ketika hamil, kalau nampak kucing yang tengah mengandung juga tu
Ambil kakinya dan urut2kan ke perut kita perlahan2
Sambil doa2 semoga dipermudahkan semasa kita melahirkan nanti
Sebabnya, kita boleh lihat betapa mudahnya kucing beranak kan !
Itu orang tua kata, tapi KA sendiri tak pernah cuba
Faham2 ajelah, cuba uols imagine kalau kucing tu urut perut KA
Mau terberanak masa tu juga KA dek kerana menjerit ketakutan ! HaHaHa...

Salam Jumaat..
KESUMA ANGSANA

4 comments:

aizamia 3 said...

Anak saya yang no. 3 takut kucing. dia geli siap jerit kalau ada kucing mai datang dekat dia.

aryan azra said...

saya pun tak berapa berani dengan kucing,anak2 pula suruh bela kucing, tapi mamanya ni memang taknaklah

paridah said...

SALAM JUMAAT KA..TAKUTKAN KUCING TAPI SYGKA KUCING BAGUS SGT TU...SALING MEMPERDULI SESAMA MAKHLUK ALLAH

idzwa kamaruddin said...

Kami suka kucinggg! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...